یزدفردا :انعکاس نظرات مردمی دریزدفردا :وارده "محمود دهقانپور :باسلام وخسته نباشید به ریاست سخت کوش و پرتلاش میراث فرهنگی یزد.

در خبر یزدفردا خواندیم :18پروژه مرمتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ایام الله دهه فجر به بهره برداری میرسد

درخصوص خبر فوق مواردی را لازم دانستم جهت روشن شدن افکار عمومی عرض نمایم:
1-تعدادی از پروژه های معرفی شده از اعتبار بخش خصوصی می باشد که ارتباط آن جز استفاده مالک از وام آنهم درصورت گرفتن ،اعلام آن در برنامه های افتتاحی دهه فجر سازمان جای بسی سوال دارد.
2-درحوزه بزرگ شهرستان یزد متاسفانه هیچ موردی مشاهده نمی شود که یا نشان از تلاش شهرستانهاست نه مرکز استان ، یاخدای نکرده تعطیلی مرکز و یا اطلاع عوام از وضعیت پروژه ها ی مرکز ....!!!! ( آیا این خبر برای شهرستانیها قابل مشاهده نیست یا خدای نکرده شهرستانیها تو باغ نیستند !؟)
3- برای اینجانب که متولد شهرستان تفت می باشم جای سوال دارد که آسیاب آبی سرده یا زورخانه گرمسیر یا......که سال گذشته هم همین وضعیت را داشتند و تنها با یک کاهگل نما (زورخانه )یا آجر فرش جزیی که ادامه سال قبل بوده و کار آنچنانی هم انجام نشده (آسیاب آبی تفت ) ویا....!!؟؟افتتاح آنها درشأن موارد دهه فجر برای ملت شهید پرور و انقلابی تفت می باشد ....
4-لازم است ریاست سازمان جهت روشن شدن اذهان مردم علاقمند تصاویر قبل یا بعد مرمت یا میزان اعتبار هر پروژه وجزئیاتی از نحوه مرمتها رااعلام نمایند تا حداقل بدانیم از اول امسال چقدر عملیات مرمتی انجام شده است.
6-لازم بود به جای افتتاح اینهمه نمایشگاه صنایع دستی از واژه فروشگاه صنایع ماشینی یا صنعت بسته بندی دستی استفاده می شد تا مردم نسبت به رفع نواقص خریدهای قبلی اقدام نمایند.

5 -در جهت خالی نبودن عریضه اینجانب و تلطیف انتقاداتم یک نکته در قالب طنز را هم خدمت همراهان فردائی ارائه امید وارم که به نقد جدی ما آسیب نزده و بهانه ای نباشد برای طفره رفتن مدیران محترم :در ضمن اینجانب از پدرم که معمار سنتی است، پرسیدم :پدر جان می خواهم بدانم وقتی که یک بادگیر یا ساباط مرمت می شود و قرار است رییس یک سازمان آن را افتتاح کند از کدام طرف افتتاح می کند ،پدرم ازآن لحظه تا به حال (حدود 3ساعت )هنگ کرده .لذا ریاست محترم سازمان میراث با آن تدابیر زبانزد خاص خود راهکاری برای ریست کردن پدرم ارائه فرمایند.

در خاتمه از اینکه به برکت انقلاب اسلامی به عنوان یک شهروند  می  توانیم با مدیرانمان بی پرده سخن بگوئیم خرسندیم و امیدواریم مدیران مردمی ما نیز مردم را لایق دانستن بدانند و پاسخی در خور شان مردم ارائه نمایند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا